Retourneren & Omruilen

 

Is de ontvangen bestelling onverhoopt toch niet naar wens? Retourneren van (een deel van) je bestelling is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de zending. Dit is de wettelijke afkoelingsperiode waarin je de aankoop mag proberen (passen) en bekijken.

Retourvoorwaarden
- Voorwaarde voor het terugsturen is wel dat alle artikelen in de originele (en voor zover mogelijk onbeschadigde) verpakking zitten en uiteraard ongebruikt zijn. Tevens behoren aangehechte maatkaartjes of labels niet te zijn verwijderd of losgehaald.
- De artikelen dienen weer netjes ingepakt te worden, bijvoorbeeld in dezelfde ontvangen doos. Plak het pakket netjes dicht. Gebruik nooit alleen de schoenendoos* als pakket, dit zorgt voor waardevermindering.
- De eventuele verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant. Onze klanten mogen zelf de beste/goedkoopste manier van verzending kiezen.
Betreft het een verkeerde levering van onze kant? Dan nemen wij natuurlijk wel de retourkosten voor onze rekening. Neem hiervoor contact op over de mogelijkheden.
De kosten van een nieuwe GLS zending voor een omgeruild artikel is op onze rekening.

Wil je jouw bestelling retourneren, stuur het dan terug naar ons adres in Groningen:
E-Veiligheidsschoenen.nl
Gotenburgweg 23
9723 TK Groningen
Nederland 

Wij hebben geen retourformulier. Wil je daarom de factuur of pakbon toevoegen aan de retourzending met hierop de tekst dat je het artikel (vink deze aan met een kruisje) wilt laten terugbetalen of omruilen voor een andere maat? Dit mag eventueel ook op een los briefje, vermeld dan wel het ordernummer van de bestelling en je keuze.
In het geval van een retournering/terugbetaling zullen wij het betreffende bedrag binnen enkele werkdagen of tot maximaal 2 week na ontvangst terugstorten. Betalingen terugstorten doen wij om veiligheidsredenen altijd op dezelfde rekening of betaalmethode als waarmee betaald werd.

Graag vernemen wij ook, indien mogelijk, de reden van retour zodat we eventuele mankementen kunnen beoordelen. Was het product te groot, te klein, of viel de kwaliteit of pasvorm tegen? Dit is nuttige informatie voor ons en onze klanten, dus schrijf er gerust wat bij.

Omruilen andere maat
Een werkschoen ruilen voor een andere maat is bij ons mogelijk. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat een schoen onverhoopt te groot of te klein is. Vermeld op de factuur of pakbon welke maat je graag wilt ontvangen. Na binnenkomst van de retournering wordt deze binnen enkele werkdagen verwerkt en daarna gaat er, afhankelijk van onze voorraad, opnieuw een levertijd in zoals bij de oorspronkelijke bestelling. Een omgeruild artikel wordt vervolgens op onze kosten verstuurd met GLS.

Bij verdere vragen kun je elke werkdag contact opnemen met onze klantenservice.

Let op: Bij retouren zonder vermelding van een geldig ordernummer en/of het ontbreken van de gewenste behandeling (terugbetalen of omruilen) zal de verwerkingstijd oplopen. Wanneer niet aan de retourvoorwaarden voldaan is, dan wordt de retour mogelijk niet in behandeling genomen.

*: Gebruik nooit alleen de bijbehorende schoenendoos als pakket voor de retournering! Deze dient geheel onbeschadigd te blijven. Wij versturen alle schoenen altijd met een verpakking eromheen; gebruik dus bij voorkeur die verpakking of een andere doos. Door labels, plakband en deuken op de verpakking kunnen wij de schoenen niet meer als nieuw verkopen. De waardevermindering moeten en zullen wij doorberekenen bij een terugbetaling.